چند سال پیش، در کلاس درس زیرزمینی کوچکی که در خارج از شهر نیویورک بود ایستادم و یک مدرسه عالی به نام Serena Stevenson را به سوالات ریاضی پاسخ دادم.


یک معلم اعداد را خواند -


74،470


70،809


98402


- و استیونسون آنها را در سرش اضافه کرد. برای هر سوال، چشمانش بسته شد، و سپس انگشتان دست راست او شروع به تکان دادن، پیشرفت کلاغ ها و پرش ها کرد. جنبش ها سریع و دقیق بودند.


برای تقریبا یک ساعت، او از رویکرد مبتنی بر

چرتکه برای حل مشکلات ریاضی استفاده کرد. او گاهی اوقات مشکلات را اشتباه می گیرد و لبخند می زنند و شانه می کنند. اما او همچنین بسیاری از مشکلات را به درستی پاسخ داد، از جمله اضافه کردن چند عدد پنج رقمی در سر او.


کلید موفقیت او یک تکنولوژی باستانی نامیده شد. همانطور که در هنگام گزارش دادن به یک کتاب در مورد علم یادگیری کشف کردم، نوعی شبیه به دیسک های کوچک است که در پست های نازک حرکت می کنند. دیسک های کوچک دارای مقادیر متفاوت هستند و چهار دانه در پایین دارای مقدار 1 هستند. دیسک های بالا دارای مقدار 5. برای محاسبه یک مشکل، دیسک ها را به سمت بالا و پایین حرکت می دهید تا زمانی که راه حلی پیدا کنید.


برای اکثر آن شب، استیونسون از تمریناتی با نام "" استفاده کرد، درک ذهن او را در نظر گرفت و سپس با استفاده از انگشتانش برای انجام این مشکل کار کرد.


از تماشای استیونسون، می دانستم که به دست آوردن مهارت ها بر روی شانه ها بیش از یک مسئله شمارش مهره ها است، بنابراین تصمیم گرفتم خودم و دو دخترم را به صورت دوره ای ثبت نام کنم تا ببینم آیا می توانیم مهارت های ریاضی ما را نیز افزایش دهیم. در طول راه، من بینش های تعجب آمیز را در مورد اینکه چگونه افراد مهارت های جدید را به دست می آورند، آموختم.


چرتکه: یک تکنولوژی باستانی با ارتباط مدرن است

به عنوان یک تکنولوژی، چرتکه قبل از ساخت شیشه و اختراع الفبا پیش می رود. رومی ها نوعی ابزار شمارش با مهره داشتند. بنابراین یونانیان اولیه نیز چنین کردند. کلمه "

محاسبه" از عبارت "رسم سنگریزه" به دست می آید، اساسا با استفاده از نوعی از دستگاه های مشابه مانند abacus برای انجام ریاضی استفاده می شود.


محققان دانشگاه هاروارد به چین این دستگاه را مطالعه کرده اند، نشان می دهد که دانش آموزان abacus(چرتکه) اغلب بیشتر از دانش آموزانی که از رویکرد مدرن تر استفاده می کنند یاد می گیرند.


روانشناس دانشگاه سان دیگو، دیوید بارنر، یکی از مطالعات را رهبری کرد و اظهار داشت که آموزش abacus می تواند مهارت های ریاضی را با اثرات بالقوه برای چندین دهه حفظ کند.


بارنر به من گفت: "بر اساس همه چیزهایی که ما در مورد آموزش اولیه ریاضی و اثرات درازمدت آن می دانیم، پیش بینی می کنم که بچه هایی که با آواک رشد می کنند، نمرات ریاضی بالاتری در زندگی بعدا، شاید حتی در SAT داشته باشند."


این نوع نتیجه گیری ها گروه هایی از جانباده ها را الهام می بخشند و مدارس اختصاص یافته به این عملیات در همه جا لس آنجلس به نیوجرسی ظاهر شده اند. خواهر من، کاترینا، خود را در بین تبدیل می کند. او یک معلم تکنولوژی در مریلند است، او شروع به استفاده از ابزار برای آموزش دانش آموزان خود را ریاضی چند سال پیش. در حال حاضر او می دهد کارگاه های آموزشی abacus و دارای نیمی از دوازده برنامه های abacus مختلف برای کمک به دانش آموزان مهارت های خود را بر روی ابزار را بالا ببرد.


برای یادگیری چیزی جدید، مغز شما باید به طور کامل مشغول باشد

وقتی ابتدا به سرنا استیونسون نگاه میکردم، در حالیکه دستهایش در دست بود، به نظر میرسید که حرکات دست و پا چلفتی مثل افرادی که روی پایههای پولکا قرار میگرفتند، ظاهر شد. اما معلوم شد که حرکات انگشتش واقعا همه چیز را جالب نگذاشته بود و در یوتیوب، دانش آموزان را با صداهای بیشتر تئاتر تماشا می کردم. بیشتر جنبش های دست در قلب عمل قرار می گیرند و بدون هیچ گونه حرکات دست و پا، دقت می تواند بیش از نصف کاهش یابد.


بخشی از توضیح قدرت حرکات به اتصال ذهن و بدن می رسد. اما همانطور که مهم است این واقعیت است که آکا باعث می شود تا یادگیری یک موضوع انجام شود. این یک فرآیند فعال و جذاب است. همانطور که یکی از دانش آموزان به من گفت، ابا مانند "قدرت تفکر فکری" است.


روانشناس Rich Mayer در مورد این ایده زیاد نوشته است و در مطالعات بعد از مطالعه نشان داده است که افراد به طور فعال با تولید آنچه که می دانند، تخصص می گیرند. همانطور که او به من گفت: "یادگیری یک فعالیت نسبی است."


قدرت انجام معنویت در وظایف حافظه روشن است. آیا می خواهید به یاد داشته باشید کلمه فرانسوی برای خانه، "مینسون"، به عنوان مثال؟ اگر کلمه ای از کلمه حذف شود، افراد بیشتر به احتمال زیاد کلمه "maison" را به یاد می آورند - مثلا "mais_n." هنگامی که افراد "o" اضافه می کنند، بیشتر درگیر می شوند و بنابراین بیشتر می آموزند.


این ایده همچنین به وظایف شناختی سخت تر مربوط می شود. چیزی شبیه خواندن بگیرید. اگر ما خود را به فهم تصویر ذهنی آنچه که در حال خواندن می خواهیم روی آوریم، دانش بسیار بیشتری را حفظ می کنیم. با ایجاد نوعی "فیلم ذهنی"، ما در حال ایجاد ارتباطات شناختی بیشتری هستیم و یادگیری را دوام بیشتری می بریم.


حافظه کوتاه مدت برای یادگیری بسیار مهم است، اما به راحتی قابل فهم است

پس از دیدن دانشجویان abacus مانند استیونسون در عمل، من تحقیق بیشتری انجام دادم و به زودی دلیل دیگری برای موفقیت abacus پیدا کردم. به عنوان روشی برای یادگیری ریاضی، abacus تقاضای حافظه کوتاه مدت را کاهش می دهد. وقتی مردم از مهره ها بر روی حلقه استفاده می کنند، از دستگاه برای پیگیری ارقام استفاده می کنند که اجازه می دهد آنها را اجرا کنند

این کلاس ها در ایران هم تحت برندهای مختلف برگزار می گردد.

کلاس چرتکه در تهران در مناطق مختلف برگزار می گردد شما خانواده های محترم میتوانید کودکان خود را در این کلاس ها ثبت نام نمایید.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها